Dieną – griežtos katalikiškos mokyklos auklėtinė, naktį – rokenrolo vakarėlių liūtė. Tiksliau, liūto žmona – per trylika kartu praleistų metų Priscilla Presley netapo niekuo daugiau nei Elvio Presley antrąja puse ir jo dukters motina. Kodėl? Naujasis režisierės Sofios Coppolos darbas kviečia į slaptą visame pasaulyje žinomos poros gyvenimą pasižiūrėti moters akimis. Pagal P. Presley memuarus sukurta drama „Priscilla“ Lietuvos kino teatruose pradedama rodyti sausio 12 d.
Pasaulinė filmo premjera įvyko 80-ajame Venecijos tarptautiniame kino festivalyje 2023 m. rugsėjį. Pagrindinį vaidmenį sukūrusi Cailee Spaeny šiame festivalyje apdovanota kaip geriausia aktorė. Tokiam pačiam apdovanojimui jaunoji amerikietė nominuota ir „Auksiniuose gaubliuose“, kurie bus išdalinti sausio 8 d. „Sofios Coppolos gerbėja esu nuo „Jaunųjų savižudžių“ (Virgin Suicides), – neslepia C. Spaeny, kurią su režisiere supažindino kultiniame filme vaidinusi vyresnioji kolegė Kirsten Dunst.
„Priscilla“ – jau aštuntasis, tradiciškai itin stilingas, Sofios Coppolos ilgametražis filmas. Papildomo džiugesio kino teatre patirs mados žinovai, pro kurių akis nepraslys „Chanel“ ir „Valentino“ mados namuose gimę siluetai. Nors režisierės talento gerbėjai suras paralelių su ne vienu ankstesniu jos kūriniu, bene artimiausia – istorinė juosta „Maria Antuanetė“ (Marie Antoinette), kurioje pagrindinį vaidmenį sukūrė ta pati K. Dunst. Bendra – puikūs kostiumai, fantastiška muzika, audringi vakarėliai, auksiniuose narveliuose įkalintas pagrindines herojes varstantys žvilgsniai ir supančios apkalbos. Tiesa, šias tikras istorijas skiria 200 metų.
Knyga „Elvis ir aš“ pirmąkart išleista dar 1985 metais. Bestseleriu tapę P. Presley memuarai į S. Coppolos rankas prieš keliolika metų pateko atsitiktinai, o idėją, kad atostogų skaitinys galėtų tapti nauju filmu, padiktavo pasakojimo vizualumas: „Skaitydama jaučiausi tarsi dalyvaučiau jos patirtyse.“
Legendinio režisieriaus Francis Fordo Coppolos dukteriai buvo svarbu suteikti balsą moteriai, kurią žino kiekvienas popkultūros gerbėjas, bet kurios niekas iš tiesų nepažįsta. Kartu tai ir ištisos kartos lemtis: „Manau, kad Priscillos istorija yra daugelio mano mamos amžiaus moterų istorija, paremta lūkesčiais, kad, kol vyrai darys karjeras, jos liks namuose, tarsi to turėtų pakakti.
„Pirmąkart galėjau susėsti su gyvu žmogumi, kurio istoriją ketinu pasakoti didžiajame ekrane“, – netipišką sau filmo „Priscilla“ kūrimo pradžią prisimena S. Coppola. Anot jos, pelnyti Priscillos Presley pasitikėjimą jai buvo ypač svarbu, ir tai akivaizdu žvelgiant į pagrindinės filmo herojės meilės objektą. „Jis žavingas ir lengvai pamilstamas – taip pat žmonės apibūdina Elvį, kurį Priscilla nuoširdžiai mylėjo“, – aktoriaus Jacobo Elordi pasirinkimą komentuoja režisierė.
Nors vienintelė rokenrolo karaliaus žmona sutiko, kad jos istorija taptų kino filmu, ir aktyviai dalyvavo jį kuriant, priekaištų S. Coppolos parašytam scenarijui turėjo 2023 m. sausį mirusi Priscillos ir Elvio dukra Lisa Marie. Jai nepatiko, kaip pristatomas jos tėvas. Visgi režisierė nuspręsti, ar Elvis buvo monstras, palieka kiekvienam žiūrovui asmeniškai.